Yatırım yapılmayan paranın satın alma gücü dusee

"Paranın Zaman Değeri Sadece Girişimcilikle İlişkili Değildir! “Bu kural benim için geçerli değil! Ben zaten girişimci değilim yatırım felan da yapmıyorum” demek gibi bir lüksünüz de yok. Çünkü bahsedilen paranın yatırıma evrilmesinden kasıt sadece reel varlıklara dönüşmesi değildir. En anlaşılır haliyle cebinizde taşıdığınız nakit para için hergün bir miktar faiz gelirinden vazgeçmiş bulunmaktasınız. Dolayısıyla iktisatçı diliyle; nakit paranın fırsat maliyetine, finansta paranın zaman değeri denilir. Reel bir yatırım yapmasanız bile elinizdeki paraya karşılık bir getiri bekleyeceksiniz. İşte bu getiri bekleyişinin en temel nedenlerinden birisi, paranın satın alma gücünde zamanla meydana gelen kayıptır; yani enflasyon. Ekonomideki yıllık enflasyon oranı %10 ise ve paranız karpuz misali yatıyorsa yıl sonunda artık mevcut parayla satın alacağınız mal ve hizmetler %10 daha pahalı olmuş olacak ve paranız eskisi kadar mal ve hizmet satın alamayacaktır. Elinde nakit parası olan ekonomik birimler satın alma gücündeki bu kaybı telafi etmek için parasını emanet ettiği kişilerden faiz talep ederler. Tahmin ettiğiniz gibi bu getiri beklentisi yani faiz, enflasyondan yüksek olmalıdır (bazen olmayabilir!). Eğer kabul ettiğiniz faiz de %10 ise aslında hiç bir şey kazanmayıp paranızın değerini korumayla yetinmişsinizdir. “Ben paramı kimseye emanet etmedim veya kullandırmadım ki” diyorsanız, o zaman paranızın satın alma gücündeki kaybı da kabullenmişsiniz demektir" https://www.parasut.com/blog/is-kurmak-mi-istiyorsunuz-girisimcilik-paranin-zaman-degerini-bilmektir#:~:text=Paran%C4%B1n%20Zaman%20De%C4%9Feri,da%20kabullenmi%C5%9Fsiniz%20demektir

Article, Yazılarım, bayramcigerli.blogspot.com,News,Haberler,Başarı Hikayeleri, Girisimcilik,Girişimcilik Hikayeleri,

Previous
Next Post »
Thanks for your comment