Girişimcilik için para gerekli mi?



"Girişimcilik için para gerekli mi? Tam bu noktada şunu soracağım: Genelde bir öz sermaye ya da yatırım girişimciye cesaret verir. Genelde şu sorulur girişimcilere; “Ne kadar aç yaşayabilirsin?” Bu cesaret ve motivasyonu nasıl sağladı? Paranız var mıydı?  Ben de girişimci olmak isteyen insanlara önce ne kadar dayanabileceklerini soruyorum; ailenizde sizi destekleyecek bir sermaye var mı, siz şu an para kazanıp bir tarafa koydunuz mu gibi. Biliyorsunuz ki girişimin 2-3 senesinde maaşları ödeyecek para bile olmuyor ki size para kalsın. Bu süreci atlatırsanız zaten iş büyüyor. Ben bunu bilerek hareket ettim. Amerika’dan geldiğim aylarda şans eseri 2 arkadaşım Beyoğlu’nda bir hostel açıyordu, ben de çok küçük bir parayla dahil oldum ve iş çok iyi gitti. O ara evlendim, eşimin de çok iyi bir işi vardı ve Amerika’dan da danışmanlık ücreti geliyordu. Dolayısıyla 3 tane gelirimiz vardı ve ben de bir tanesini ayırıp Düğün.com’a yatırabiliyordum. İlk 3-4 sene Düğün.com’u çok yavaş büyütebildik, 2006’dan 2011’e kadar ki süreçten bahsediyorum, zaten Türkiye’de bir girişimcilik ya da yatırım ağı yoktu. 2011’den önce 1-2 defa yatırım alma niyeti ile görüşmelere katıldım, şirketinin %80’ini alırız ve çok az para veririz mantığında oldukları için böyle bir şeye tabii ki yanaşmadık. Bu yüzden de kendi öz kaynaklarımla götürebildim ama ben çok şanslıydım. Şu anda o süreçte olsam etrafımızda bir sürü seed ya da angel yatırımcı var daha rahat ilerleyebilirdim" 

Article, bayramcigerli.blogspot.com,News,Haberler,Başarı Hikayeleri, Girisimcilik,Girişimcilik Hikayeleri,

Previous
Next Post »
Thanks for your comment