BTS = Tahta kaşığın* baş kaldırışı?
(*Normalde çeviride 'kirli kaşık' olarak geçiyor. ''Ağzında gümüş kaşıkla doğmuş'' deyiminin tersi olarak kullanılıyor. Bu yüzden gümüşten daha değersiz bir madde olan tahta kelimesini uygun gördük. Anlamı ise şu; BTS, BigHit şirketinde çıkış yapan, başlarda çok fazla şey beklenmeyen, önemli bir mesele değildi bu yüzden tahta kaşık gibi basit ve çok fazla şey beklenmeyen bir gruptu ama BTS'in bu duruma ''baş kaldırması'' onlara şimdiki başarılarını verdi.)
2013 yılında çıkış yaptılar ve şimdi 4. yıllarına girmek üzereler. Rookie ödülüyle başlayarak, yavaş adımlarla ilerlediler, 2 yıl sonra müzik şovlarındaki ilk birinciliklerini aldılar ve ondan 1 yıl sonra ise yılsonu ödül törenlerinde Daesang ödülünü kazandılar. Artık Kore (onlar için) fazla küçük ve Amerika'dan başlayarak yabancı ülkeleri ele geçirdiklerinden Billboard'un sevdiği bir K-pop grubu haline gelerek büyüyorlar. Göz kamaştırıcı destanı yazanlar, BTS.
BTS'in şirketi BigHit Entertainment'in başkanlığını şarkı yazarı Bang Sihyuk yapıyor. BigHit'in seviyesini kabul etmeliyiz, diğer büyük şirketlerle kıyasladığımızda (aralarında) bir fark olduğu gerçek ama buna rağmen Bang Sihyuk BTS ile başarıya ilerledi ve şimdi Kore müzik endüstrisine yön veriyor. ''Tahta kaşıkların başarılarının destanını'' yazan Bang Sihyuk’un BTS sevgisini duyduk ve kendisiyle BTS’in başarılarının ardındaki sırrı ve gelecek planlarını öğrendiğimiz bir röportaj yaptık.
Gazeteci: Açık konuşacağım. BTS'in başarısının sırrı nedir?
Bang PD: Dürüst olmam gerekirse çok emin değilim. Hayranların, gazetecilerin ve eleştirmenlerin söylediklerini toparlarsam; performansları iyi, müzikleri dünya trendlerini takip ediyor ve müzik yoluyla aktardıkları hikâyeleri (yaşantıları) diyebilirim. Dünya çapında genç neslin sempatisini kazandılar. Başarılarının, sosyal medya ve değişik kanallar yoluyla hayranlarıyla iletişime geçerek samimiyetlerini nasıl gösterdikleriyle de alakalı olduğunu düşünüyorum.
Gazeteci: BTS, ‘’School Trilogy Episode’’ ve HYYH 1&2 serilerini yaptı, değil mi?
Bang PD: Geçmişte o tarz seriler birçok grup tarafından yapıldı ama son yapıldığından bu yana uzun bir zaman geçmişken BTS bu zor görevi üstlendi. Bununla birlikte şirketimiz öylesine, sıradan şeyleri planlamayı sevmiyor. Dışardan öyle gözükebilir ama acele(ani) fikirlere güvenmiyoruz. BTS'in kendi hikâyelerini (yaşantılarını) paylaşmak için felsefeyle ortaklaşa çalışıyoruz. İfade etmek (anlatmak) istediğimiz gibi yapınca albümlerin boyutu bir albümde yer alamayacak kadar çok büyüdü. Hepsini bir albümde yayımlamak zor olurdu bu yüzden kısımlar halinde yayımlamaya karar verdik.
Gazeteci: Popülerleştikçe daha fazla anti kazandığınız bir gerçek.
Bang PD: Bence kabullenebileceğiniz bir seviye vardır. Asılsız söylentilerle bizi aşağılayıcı ya da üyelere karşı kötü niyetli, sınırı aşan kişisel saldırı yorumlarının, sadece kötü yorumdan ibaret olmadığını düşünüyorum… Çoktan hepsini polise bildirdim. Bu benim affedemeyeceğim bir konu. Anonim olarak yalan söylemek ya da küfretmek olmaması gereken bir durum. Bunun dışındaki her şey ifade özgürlüğü olarak anlaşılabilir çünkü internet camiası anonimlerin gizliliğini koruyan bir platform. Ama böyle şeyler göz yumabileceğim şeylerden değil. Zaman ve bütçe ayıracağım ve bu tür davranışlara karşı güçlü bir şekilde göğüs gereceğim. Her şeyden önce, hala çok genç olduklarından üyelerin canı yanıyor ve acı çekiyorlar. En büyük üzüntüyü de müziklerimiz ya da icraatlarımız hakkında haksız yere söylentiler çıktığında hissediyorlar. Çünkü yegâne gururumuz çıkıştan bu yana samimiyetle yaptığımız icraatlarımız. Artık antilerin çok ileri gittiğini düşünüyorum bu yüzden rica etmeden güçlü karşı koyma işlemleri ya da üyeleri korumak için uzlaşma talep ediyorum.
Gazeteci: BTS’in sorun yaşadığına dair bir dedikodu çıkmadı.
Bang PD: Gerçekte hiçbir sorun yaşamadıkları için böyle dedikodular da çıkmıyor. Birbirlerini çok seviyorlar. 7 erkek bir yerde toplanmış, tabii ki küçük kavgalar sık sık oluyor ama çıkış yapmadan önce onlara sorunlarını ekipleri içinde kendi kendilerine çözmelerini öğrettim. Üyeler bunu %100 yakaladılar (uyguladılar). Böyle sorunlar yaşamamaları mümkün mü diye merak ediyorum, yedisi de çok iyi geçiniyor. Bence uzun süre devam etmenin anahtarı bu, tıpkı Shinhwa gibi…
Gazeteci: Çıkışlarındaki ve şimdiki durumları karşılaştırıldığında BTS’in rengi biraz değişti gibi?
Bang PD: (Kişiden kişiye) farklı görünebilir çünkü nereden baktığınıza göre değişir. İdol camiasında konseptler çok önemli ve müzik konseptlerine bakarsak BTS kesinlikle farklı renkleri (türleri) denedi. Bazı insanların ‘Artık farklı değiller mi?’’, ‘’BTS değişti.’’ gibi şeyler söylediğini duyuyoruz lakin biz şirketimizde ‘’değişim’’ ve ‘’başkalaşma’’ gibi ifadeleri yasakladık. Çünkü gençlerin ve 20lerindeki insanların yaşantıları ve bakış açımız hiç değişmedi. Yaşlarına uygun trendleri takip ediyorlar ve sadece müzik yapıyorlar. Hayranlar orijinal konseptlerine ihanet olduğunu düşünebilir ama konseptlerindeki ve müziklerindeki tutarlılığı anladıklarını düşünüyorum. Başından sonuna dek BTS kendi hikâyelerini, nesillerini ve başkalarının saklamayı istediği yaşantılarını dürüstçe ifade ediyor. ‘’Bu sefer hangi konsepti yapsak acaba?’’ diye hiç plan yapmadık.
Gazeteci: Her üye mixtape yayımlıyor ve birçok işbirliği(düet) etkinliği yapıyor.
Bang PD: Üyelere özgürlük tanıdığımız için. Müziklerine dokunmamamız (değiştirmemiz) gerektiği için. Kaliteli müzik yapmak için şirketimiz yardımcı olabiliyor ama üyelerin müziklerine direk müdahale etmememiz gerektiğini düşünüyorum. Üyelerin niyetleri (gayeleri) çok daha önemli. Son kontrol için bana gelmeden önce yapımcılarımızla kendileri kontrol yapıyorlar. Şirketimizin rolü(görevi), müzik kalitesinin hayranlara sunulacak derecede iyi olup olmadığından emin olmak. Kore dışından birçok işbirliği teklifi aldılar ve ben pek de burnumu sokmadım (karışmadım). Tek bir kural var; bir sanatçıyla iletişime geçip iyi bir sonuç ortaya koydukları takdirde şirket onları destekler. Şirket hiçbir zaman ilk önce büyük resmi çizmedi ve işbirliği için teklifte bulunmadı.
Gazeteci: BTS üyeleri aktif olarak sosyal medya hesaplarını kullanıyor.
Bang PD: İstedikleri şeyi yapmaları konusunda üyeleri serbest bırakıyorum. Bu aklı başında bir pazarlama taktiği de değildi. Şirketimizin bir şeyler yapan birine engel olma gibi bir kültürü yoktur. Onlardan istediğim tek şey şahsi sosyal medya hesabı açmamalarıydı çünkü (ayrı hesaplar açılması) grup odaklı değil. Çıkışlarından bu yana tek(ortak) hesap kullanmalarının sebebi bu. Grup hesabı olduğunu çok iyi anladılar ve sosyal medya kullanımının tadını çıkarıyorlar. Fandom kültürünü herkes sevdiği için pozitif döngünün devam etmesini sağlıyor. Bazen (bu durum) her şeyi sosyal medyada paylaşmanın zor olduğu noktaya varıyor çünkü birçok içeriği özel olarak yapıyorlar.
Gazeteci: Grupta yabancı üye olmamasına rağmen büyük bir uluslararası hayran kitlesine sahip olmaları mükemel.
Bang PD: Dürüst olmam gerekirse yurtdışında bu denli bir tepki (ilgi) alacağımızı hiç düşünmemiştim. İlk başladığımızda sadece K-pop idolü duruşu(hasiyeti) sağlamak istiyorduk. Performansları iyiydi. Sadece müziklerine odaklanmadık, kıyafetleri ve klipleri dahil yapımın tümüne odaklandık. Tüm dünyada gençlik sorunları evrensel olduğu için ve birçok yaş grubunu temsil ettikleri için dünya çapında sempati kazandığımızı düşünüyorum. Diğer bir şey ise, Youtube yoluyla hayranlarla etkileşime geçmenin kolay olması. BTS'in icraatlarını çeviren hayranların olması ve (bu sayede) yeni hayranların kazanılması bir kültür haline geldi. Ne kadar minnet duysam az. Geçenlerde çok şaşırdım. Baltık denizinin yakınlarındaki Estonya'da bir dans okulu sınıflarına "BTS dans sınıfı"nı da eklemiş. Gerçekten müthiş.
Gazeteci: Geçenlerde yapılan Kuzey ve Güney Amerika turları nasıldı?
Bang PD: Beklentilerimin üstündeydi. Amerika'da BTS'in iyi tepkiler aldığını biliyordum ama Güney Amerika da büyük ilgi gösterdi. Bilet satışlarındaki yoğun ilgiye şaşırmıştım. LA'den Güney Amerika'ya kadar fandomun büyüdüğünü görmek çok şaşırtıcıydı. BTS'in bu seviyede olduğu gerçeği, haha. Açıkçası bu kadar sevilmemizin sebebi bizden önceki şirketler ve K-pop idolleridir. Bu yüzden biz de gelecekteki K-pop idol gruplarına batı sektörünün yolunu açmak için üzerimizde sorumluluk hissediyoruz.
Gazeteci: BTS'in "tahta kaşıklar" olarak adlandırılması hakkında ne düşünüyorsunuz?
Bang PD: Başta kullandığımız bir terim değildi. Bazı insanlar bu terimin pazarlama tekniği olarak ve BTS'in diğer gruplardan farklı olduğunu açıklamak için kullanıldığını düşünüyor ama biz bu bakış açısından hoşlanmıyoruz. Açıkça belirteyim, biz bu tarz pazarlama tekniklerini istemiyoruz. "Tahta kaşık" ifadesini beğenilip beğenilmediğinin bir önemi yok çünkü BTS'in marka değeri olmayan(küçük) bir şirketten çıktığı gerçeği mevcut. İnsanların BTS'i böyle adlandırmasını anlayışla karşılıyorum çünkü sermayesiz (servet sahibi olmadan) başladık ve dikkate değer bir şekilde başarılı olduk fakat insanlar bunun pazarlama tekniği olduğu düşüncesinden sıyrılırlarsa memnun olurum.
Çeviri: sugaric
İngilizce kaynaklar: ctrIbeat, bangtanitl
BANGTAN TURKEY TARAFINDAN ÇEVRİLMİŞTİR.
Kaynaksız ve izinsiz kullanmayınız.
Out Of Topic Show Konversi KodeHide Konversi Kode Show EmoticonHide Emoticon