Puff Puff Pancake Tarifi

Aslında herşey dün gece tumblr da vakit geçirirken yemek bloglarını gezerken gerçekleşti. Ramen fotoğraflarına bakarken birden kendimi pancake fotolarına bakar buldum :) Ve o fotolardan aşağıdaki iki kare beni benden aldı. Tüm gece rüyamda pancake yapıp durdum -ki nasıl yapılacağını bilmiyordum :D



Yukarıdaki fotoları görüpte can istemez mi? Öldüm desem yeridir. Hemen şöyle puff puff kabarık kabarık bir pancake tarifi arayışına giriştim. İnternette malzemeler ortak olsa da yapılışı farklı onlarca tarif mevcut. O mu bu mu derken bu blogda Jamie Oliver'ın pancake tarifinin paylaşıldığını gördüm. Aklıma yatan en güzel tarif oradaki oldu açıkçası ve bende bugün uygulamaya geçirdim. (Lezize'nin blogundan aynen alıntılıyorum)

Jamie Oliver Pancake Tarifi 

Malzemeler: (2 Kişilik)

* 3 Yumurta
* 115 gr un (Bir su bardağı+1 parmak fazlasına denk geliyor)
* 1 tepeleme tatlı kaşığı kabartma tozu (ben 1 paket kullandım puff puff olsun diye)
* 140 ml süt (1 çay bardağına denk geliyor)
* Bir fiske tuz
* 2 tatlı kaşığı şeker (çok tatlı seviyorsanız arzuya göre fazla koyabilirsiniz)

Yapılışı:

* Yumurtaların sarısını ve akını titizlikle ayrı kaplara ayırıyoruz. Dikkat edilecek nokta kullandığınız kapların kuru olması ve yumurta aklarına sarının karışmaması.

* Yumurta sarılarının olduğu kaba şekeri ilave edip 2 dk mikserle çırpıyoruz. Daha sonra sütü ekleyin. Unu ve kabartma tozunu eleyerek karışıma ilave edip pürüzsüz bir karışım elde edinceye kadar mikserle çırpın (yaklaşık 1 dk)

* Yumurta aklarının olduğu kaba bir fiske tuz atın ve kuru temiz bir çırma teliyle yada mikserle çırpmaya başlayın. Yumurta akları 2-3 dk içinde köpürüp katılaşmaya başlayacaktır. Çırpma telini batırıp çıkardığınızda tepecik oluşuyorsa kıvamı olmuştur. Çırpmayı bırakın ve bıraktıktan sonra tekrar karıştırmayın.

* Yumurta aklarını unlu karışıma dikkatli bir şekilde ilave edin. Geniş bir spatula yardımıyla fazla karıştırmamaya dikkat ederek yavaşça karıştırın. Mümkün olduğunca geniş hareketlerle karıştırın. Çünkü yumurta akları krem şantinin aksine sönüp tekrar akışkan haline geri döner. Bu yüzden yavaş hareketlerle yapmak önemli.

* Teflon tavaya çok az sıvı yağ dökün. Ben burada fırın yağlarken kullandığımız fırçayı kullandım. Fırçayla teflonu hafifçe yağladım. Ocağın altını açın ve 1 dk tavanın iyice ısınmasını bekleyin. Ocağın altını kısıp ve küçük boy kepçe ile karışımdan alarak tavaya 1-2 cm kalınlığında koyun. Kepçenin alt kısmıyla üst tarafını düzleştirin. Karışım tavaya koyar koymaz kabarmaya başlayacaktır. Tavanız çok kızgınsa altı hemen kızarabilir dikkatli olun. Geniş spatula yardımıyla üst tarafları gözenek gözenek olduğunda ve kenarları kızarmaya başlayınca ters çevirin.

* Eğer ilave etmek istediğiniz bir şey varsa mesela çikolata parçaları yada muz gibi meyve parçaları çevirmeden önce üst kısma koyup çevirin.

Bu tarifi uygulayarak puff puff kabarık kabarık çok leziz pancakeler yaptım bugün. Tadı ve lezzeti çok güzeldi. Ben pancekin üstüne pekmez dökmeyi tercih ettim. Ama arzu ederseniz bal, marmelat yada nutella pancake için değişik tatlar olacaktır. 





Fotoğraf makinam arızalanınca cep telefonumdan çektim fotoları. Görüntü kaliteli değil ama mesaja hizmet ediyor bence :D Uygulaması kolay ve basit bir tarif. Arkadaş buluşmalarında, misafirlere ikrama ve kahvaltılara inanılmaz yakışıyor. Tavsiye ederim :)
Previous
Next Post »
Thanks for your comment